loading...
کتاب های دوست داشتنی
RGO GROUP بازدید : 48 جمعه 30 مرداد 1394 نظرات (2)

 

هفت روز با یک روح، آخرین کتاب پیام بخشعلی پس از کتاب موفق آن سو تر از دیوار میباشد. این کتاب به صورت رایگان و تنها به هدف کمک به موسسه ی بیماران سرطانی، توسط خود نویسنده نشر الکترونیک گردیده است.

RGO GROUP بازدید : 48 جمعه 30 مرداد 1394 نظرات (0)

 

هزار خورشیدتابان دومین رمان خالد حسینی، نویسنده افغانستانی است که به زبان انگلیسی نوشته شده‌است و به ده‌ها زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است. این رمان در ژوئن سال ۲۰۰۷برای دست کم سه هفته پرفروش‌ترین رمان آمریکای شمالی شد.

هزار خورشید تابان داستان‌پردازی عمدتا خطی و سرراستی دارد ، شیوه‌ای از نویسندگی که در عین سادگی به سبب مهارت خالد حسینی ،چیزی از زیبایی نوشتار ، نمی‌کاهد.

RGO GROUP بازدید : 45 جمعه 30 مرداد 1394 نظرات (0)

 

مسخ تنها رمان و مشهورترین اثر فرانتس کافکا است که در پائیز ۱۹۱۲نوشته شده و در اکتبر ۱۹۱۵به چاپ رسیده است. ولادیمیر ناباکوف در مورد این داستان گفته است: «اگر کسی 'مسخ' کافکا را چیزی بیش از یک خیال پردازی حشره‌شناسانه بداند به او تبریک می‌گویم چون به صف خوانندگان خوب و بزرگ پیوسته است.» لحن کافکا روشن و دقیق و رسمی در تضادی حیرت انگیز با موضوع کابوس وار داستان دارد؛ او در "مسخ" تنهایی بشر و سرگشتگی و گسیختگیش را از جامعه پرآشوب نشان می‌دهد.لازم به ذکر است کتاب حاضر توسط صادق هدایت ترجمه شده است.

RGO GROUP بازدید : 71 جمعه 30 مرداد 1394 نظرات (0)

 

احمد اعطا با نام ادبی احمد محمود نویسندهٔ معاصر ایرانی بود. او را پیرو مکتب رئالیسم اجتماعی می‌دانند. معروف ترین رمان او همسایه‌ها در زمرهٔ آثار برجستهٔ ادبیات معاصر ایران شمرده می‌شود. کتاب حاضر به نام قصه ی آشنا مجموعه داستان کوتاهی از این نویسنده می باشد که توسط انتشارات نگاه نخست در سال ۱۳۷۰انتشار یافت و پس از آن‌ به چاپ‌های متعدد رسید.

RGO GROUP بازدید : 48 شنبه 24 مرداد 1394 نظرات (0)

 

عطر سنبل، عطر کاج، نام کتابی است نوشتهٔ فیروزه جزایری دوما. این کتاب، نخست به زبان انگلیسی در آمریکا منتشر شد و به وسیلهٔ محمد سلیمانی‌نیا به فارسی ترجمه شد و با نام عطر سنبل، عطر کاج در ایران منتشر شد.

این کتاب، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا در چند سال اخیر بوده‌است. همچنین این کتاب، یکی از ۳نامزد نهایی جایزهٔ تربر در سال ۲۰۰۵و همچنین نامزد جایزهٔ پن در بخش آثار خلاقهٔ غیرتخیلی شد.

RGO GROUP بازدید : 49 شنبه 24 مرداد 1394 نظرات (0)

 

کتاب شلوارهای وصله دار در سال ۱۳۳۶ منتشر شد. این کتاب ۱۹ حکایت دارد، ۱۹ حکایتی که از زندگی مردم جنوب گرفته شده است و نویسنده با واقع بینی و هنرمندی آن ها را نوشته است، پاره ای از آنها گوشه و کنار زندگی گذشته ی خود اوست.

RGO GROUP بازدید : 66 شنبه 24 مرداد 1394 نظرات (0)

 

شاهزاده و گدا نام اثر جاودانه مارک تواین نویسنده آمریکایی است. این کتاب بی نظیر در ایران نیز در چند نوبت به چاپ رسیده است.

داستان به اینگونه است که گدازاده ای با نام تام كانتی و شاهزاده اي به نام ادوارد در يك روز به دنيا می آيند؛ اما تام كودكی عادی نيست و شب و روز خواب پادشاهان را مي بيند. روزی ادوارد، او را به قصر می برد و وقتی با هم آشنا مي شوند لباسهايشان را عوض می كنند و از آنجا داستان شکل می گیرد.

RGO GROUP بازدید : 73 شنبه 24 مرداد 1394 نظرات (0)

سیذارتا (Siddhartha) نام کتابی است از هرمان هسه که به تحول معنوی یک مرد هندی برهمن می‌پردازد. این کتاب در سال ۱۹۲۲ و پس از آنکه هسه مدتی در دهه ۱۹۱۰ در هند به سر برد منتشر شد. سیذارتا در زبان سانسکریت، یعنی «کسی که به هدفش رسیده‌است». ماجرای داستان مربوط به دوران هند باستان و هم‌زمان با بودا است.

RGO GROUP بازدید : 61 شنبه 24 مرداد 1394 نظرات (0)

 

ژورژه آمادو رمان‌نویس برزیلی است که بیشتر به خاطر نوشتن آثاری در شرح زندگی مردم زادگاهش، استان باهیای برزیل، مشهور است.

یکی از کتاب های معروف این نویسنده رمان کاکائو است که توسط بهروز آل نداف به زبان فارسی ترجمه شده است.

RGO GROUP بازدید : 29 شنبه 24 مرداد 1394 نظرات (0)

 

مارگریت دنادیو با نام هُنری مارگریت دوراس (۱۹۱۴ - ۱۹۹۶) نویسنده و فیلمسازفرانسوی است. برخی از منتقدان ادبی لقب بانوی داستان‌نویسی مدرن را به او داده‌اند.

کتاب عاشق نوعی خودزندگی‌نامه مارگریت دوراس است که در یک برش زمانی از دوره‌ی نوجوانی‌اش، به روایت مکان، زمان و آدم‌های اطرافش می‌پردازد.

RGO GROUP بازدید : 25 شنبه 24 مرداد 1394 نظرات (0)

 

رمان شیطان و دوشیزه پریم اثری از پائلو کوئیلو و جز پرفروشترین رمانهای جهان می باشد. رمان های پائلو کوئیلو بین مردم عامه در کشورهای مختلف دنیا پرطرفدار است.

RGO GROUP بازدید : 46 جمعه 23 مرداد 1394 نظرات (0)

 

کتاب پاپیون که به شرح تلاشهای  هانری شاریر که به اتهام واهی قتل دستگیر و به حبس ابد با اعمال شاقه در مستعمرات فرانسه محکوم شده است در عین مضمون جذاب و نفس گیری که دارد و خواننده را به اتمام این کتاب ترغیب می کن.

هرچند این داستان شرح زندگی مشقت بار و تلاشهای محکوم به شکست قهرمان این داستان برای فرار از زندان و رسیدن به آزادیست ولی در ورای این لحظات خشن و پرتنش ناگفته هائی از ارزشهای انسانی و بایدها و نباید ها وجود دارد که خواننده بطور غیر مستقیم به ان واقف می شود.

RGO GROUP بازدید : 40 جمعه 23 مرداد 1394 نظرات (1)

 

احمد شاملو  شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ‌نویس ایرانی و از بنیان‌گذاران و دبیران کانون نویسندگان ایران در پیش و پس از انقلاب بود.

ماه پیشانی یکی از داستان های کوتاه جذاب و پرمخاطب این هنرمند می باشد.

RGO GROUP بازدید : 25 جمعه 23 مرداد 1394 نظرات (0)

 

نادر ابراهیمی کتاب چهل نامه ی کوتاه به همسرم را زمانی نوشته است که به تمرین خطاطی می پرداخته است.

چنانچه خودش در آغاز کتاب چنین می نویسد: آن روزها که تازه تمرین خطاطی را شروع کرده بودم، حدود سال های ۶۳-۶۵، به هنگام نوشتن، در تنهایی - در فضایی که بوی تلخ مرکب ایرانی در آن می پیچید و صدای سنتی قلم نی، تسکین دهنده ی خاطرم می شد که گرد ملالی چون غبار بسیار نرم بر کل آن نشسته بود - غالبا به یاد همسرم می افتادم - که او نیز همچون من و شاید نه همچون من اما به شکلی، گهگاه و بیش از گهگاه، دلگرفتگی، قلبش را خاکستری رنگ می کرد - و می کوشیدم که به جستجو در به امید رسیدن به ریشه های گیاه بالنده و سرسخت اندوه، و دانستن اینکه این روینده ی بی پروا از چه چیزها تغذیه می کند، و شناختن شرایط رشد و دوامش آن را نابود کنم بل زیر سلطه و در اختیار بگیرم. پس، یکی از خوب ترین راه های رسیدن به این مقصود را در این دیدم که متن تمرین های خطاطی ام را تا آنجا که مقدور باشد اختصاص دهم به نامه ی کوتاهی به همسرم.

RGO GROUP بازدید : 32 جمعه 23 مرداد 1394 نظرات (0)

 

ریچارد باخ جاناتان را در سال ۱۹۷۰نوشت، داستان مرغ دریایی ای که نمی خواهد مثل بقیه مرغان دریایی زندگی کند، می خواهد تندتر و بالاتر پرواز کند. اما همنوعانش تغییر را دوست ندارند و او را از جمع خود می رانند.

جاناتان، مرغ دریایی ، کتابی است سرشار از امید. داستان پرواز و رهایی. داستان چگونه پریدن و چگونه دل کندن ، داستان رها کردن و شکستن تمام عادات. یک داستان نمادین که می شود از آن اوج گرفتن را آموخت.

RGO GROUP بازدید : 306 جمعه 23 مرداد 1394 نظرات (0)

 کتاب بی بال پریدن مجموعه ای است از یازده قطعه نثر ادبی، که با بهره گیری از طنز و نگاهی شاعرانه، به مسایل اجتماعی پرداخته است. کتاب حاضر به لحاظ تلفیق موثر نثر و شعر، اثری متفاوت به شمار می رود.

RGO GROUP بازدید : 69 جمعه 23 مرداد 1394 نظرات (0)

 

رمان اگرآدم ها همدیگر را دوست بدارند اثری از نسیم خاکسار می باشد که در سال 1358 منتشر شد این کتاب مربرط است به چيزهايي كه يك پسر‌بچه و پدربزرگ او در عالم خواب مي‌بينند و ارتباطي كه اين خواب‌ها با يكديگر در عالم بيداري پيدا مي‌كنند.

RGO GROUP بازدید : 316 جمعه 23 مرداد 1394 نظرات (0)


آبشوران کاری از علی‌اشرف درویشیان نویسنده ایرانی می باشد. ایشان برخی از نوشته‌های خود را پیش از انقلاب ۱۳۵۷با نام مستعار لطیف تلخستانی منتشر می‌کرد.

آبشوران : بعد از ظهر پنجشنبه بود ؛ مثل همه ی پنجشنبه ها خاموش و دلگیر و کمی هم خوشی تعطیلی جمعه . اواخر پاییز بود . اتاق هنوز نم داشت . یک هفته پیش سیل آمده بود . بابام زیر کرسی خوابیده بود . آفتاب روی دیوار کاهگلی حیاط رنگ می باخت ؛...

RGO GROUP بازدید : 26 جمعه 23 مرداد 1394 نظرات (0)

کتاب سرگذشت کندوها نوشته ی جلال آل احمد می باشد که داستان آن از سه بخش تشکیل شده، بخش نخست درباره صاحب کندوها، بخش دوم درباره زنبورها (که توصیفی زیبا از فعالیت و کار و دشواریهاشان و کوچ شان انجام داده) می باشد و بخش سوم در مورد صاحب زنبورهاست که با رفتن زنبورها خانه خراب شده است.

RGO GROUP بازدید : 81 پنجشنبه 22 مرداد 1394 نظرات (0)

دانیل استیل، اکنون یکی از مطرح ترین نویسندگان زن آمریکایی است که به عنوان نویسنده رمان های عاطفی و اجتماعی شناخته شده است.
رمان خانه ی ترستون یکی از پرفروشترین کتاب های این نویسنده به شمار می رود در واقع کتاب حاضر از نقطه نظر موفقیت، سرآمد همه ی آثار دانیل استیل به شمار می رود.

RGO GROUP بازدید : 53 پنجشنبه 22 مرداد 1394 نظرات (0)

عشق سالهای وبا نام رمانی از گابریل گارسیا مارکز به سال ۱۹۸۵ است. فیلمی نیز بر اساس کتاب در سال ۲۰۰۷ ساخته شده‌است.کتاب عشق سالهای وبا در مورد یک عشق قدیمی بین یک دختر و پسر و زنده شدن دوباره آن بین آنها در زمان پیری و پس از مرگ شوهر دختر می باشد.

RGO GROUP بازدید : 118 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

رمان فرانکنشتاین معروف‌ترین اثر نویسنده‌ی انگلیسی مری شلی است. ایده‌ی اولیه‌ی نوشتن این کتاب را لرد بایرون (۱۸۲۴-۱۷۸۸) شاعر رمانتیک انگلیسی و از دوستان خانواده‌ی شری‌ها پیشنهاد کرد. فرانکنشتاین اولین بار در سال ۱۸۱۸ منتشر شد. تاثیر این داستان به حدی بود که این کلمه به صورت مدخلی در فرهنگ لغات درآمده‌است. در داستان، فرانکنشتاین سازنده‌ی موجود است و مخلوق هیولا است. هیولا فقط هیولا است و هیچ اسمی ندارد، اما به مرور زمان آن هیولا به نام خالق خویش به فرانکنشتاین معروف شده‌است. شکل صحیح‌تر دیگری که رواج یافته‌است هیولای فرانکنشتاین است.

RGO GROUP بازدید : 29 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

 

رمان کیمیاگر، اثر پائولو کوئلیو نویسنده مشهور برزیلی، از رمان‌های بسیار پرفروش دههٔ پایانی قرن بیستم جهان است. این کتاب در بیش از ۱۵۰کشور منتشر شده و به بیش از ۵۲زبان ترجمه شده است.

این رمان دربارهٔ چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را در اندلس ترک می‌کند و به شمال آفریقا می‌رود تا گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر پیدا کند. در این راه، با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند، و یک کیمیاگر آشنا می‌شود.

RGO GROUP بازدید : 44 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آلبر کامو نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار الجزایری-فرانسوی‌تبار بود. او یکی از فلاسفهٔ بزرگ قرن بیستم و از جمله نویسندگان مشهور و خالق کتاب بیگانه است. کتاب معروف بیگانه توسط جلال آل احمد و علی اصغر خبره زاده ترجمه شده است.

RGO GROUP بازدید : 213 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

تنهایی پرهیاهو عنوان کتابی از بهومیل هرابال نویسنده اهل چک است. او این کتاب را در فاصله سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ نوشت و از آن‌جا که در کشورش ممنوع‌القلم بود اثر در سال ۱۹۷۶ به صورت مخفیانه منتشر شد. اولین انتشار اثر در کشور چک به سال ۱۹۸۹ برمی‌گردد. داستان، برخلاف بیشتر آثار هرابال، در دوره سلطه نظام کمونیستی رخ می‌دهد.

RGO GROUP بازدید : 49 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

سفرنامه ماژلان نام یک کتاب ادبی است که توسط آنتونیو پیگافتا، نویسندهٔ اهل ایتالیا نوشته شده‌است. این کتاب یکی از آثار ادبی برجستهٔ جهان است.
آنتونیو پیگافتا بیست سال بیش نداشت که نقشه‌کش فردیناند ماژلان شد. اصل این کتاب در کتابخانه‌ای در واتیکان نگهداری می‌شود.
این کتاب توسط استاد ذبیح الله منصوری ترجمه شده است.


RGO GROUP بازدید : 52 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

عشقها و خاطرات کلئوپاترا رمانی از مارگارت جورج است که در ۵ آوریل ۱۹۹۷ منتشر شد.
نویسنده چندین سال را به مناطق مختلف مدیترانه سفر کرده‌است تا درباره رمان تحقیق و بررسی کند. داستان با خاطرات کلئوپاترا از سه سالگی‌اش آغاز می‌شود و تا پایان عمرش ادامه می‌یابد. رمان به شیوه خودزندگی‌نامه نوشته شده‌است تا به خواننده القا کند که انگار داستان از زبان خود کلئوپاترا نقل می‌شود. این کتاب ۹۶۸ صفحه دارد و توسط کریم جولایی به فارسی برگردانده و توسط نشر جویا منتشر شده‌است.

RGO GROUP بازدید : 735 یکشنبه 18 مرداد 1394 نظرات (0)

 

 

امیل اثر مشهور روسو در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان کتاب «امیل» است که بصورت شبه رمان نگاشته شده و در داستان کتاب، روسو تربیت کودکی فرضی به نام «امیل» را به عهده میگیرد و او را تا سن 25 سالگی همراهی میکند، البته خود روسو هم در ابتدای کتاب به آرمانی بودن نظر خود معترف است.

 او اعمال تربیتی این کودک را منطبق بر نظریاتش جلو می برد. از بدو تولد این کودک تمام وظایف والدین در قبال او توضیح داده می شود. از نظر روسو جامعه در راه رسیدن خود به سوی تمدن، همواره از طبیعت انسانی دور شده، به تجمل رو کرده و در بند چیزهای ساختگی گرفتار آمده است.

 مشخصات

نام نویسنده: ژان ژاک روسو
فرمت کتاب: PDF
تعداد صفحات: 656
حجم فایل: 10.3 Mb

 زبان: فارسی

رمز فایل: ketabrgo

لینک دانلود

لینک دانلود

RGO GROUP بازدید : 44 یکشنبه 18 مرداد 1394 نظرات (0)

 

کتاب استخوان های دوست داشتنی یکی از کتاب های خواص حوزه ادبیات می باشد و در سالهای اخیر کتاب خوانان بسیاری را مجذوب خود کرده است. وجه تمایز اصلی آن، قهرمان داستان است که یک شخص مرده است!یکی از دلایل موفقیت این کتاب را می توان در لحن آن پیدا کرد. قهرمان داستان یک دختر ۱۴ساله است که به قتل می رسد. او در بهشت خود نظاره گر برخورد خانواده و دوستان خود با این موضوع است.

مشخصات

نام نویسنده: آلیس سبالد
فرمت کتاب: PDF
تعداد صفحات: 440
حجم فایل: 5.9 Mb

 زبان: فارسی

رمز فایل: ketabrgo

لینک دانلود

لینک دانلود

 

RGO GROUP بازدید : 269 شنبه 17 مرداد 1394 نظرات (0)

                                        

کتاب چهره غمگین من یکی از داستان های کوتاه آلمانی می باشد که توسط نویسنده برجسته این کشور یعنی هاینریش بل نوشته شده است. این نویسنده برجسته تا به حال جوایز متعددی برای داستان های خود از جمله جایزه ادبی نوبل دریافت نموده است.

مشخصات

نام نویسنده: هاینریش بل
فرمت کتاب: PDF
تعداد صفحات: 10
حجم فایل: kb 248

رمز فایل: ketabrgo.rozblog.com

 

 

داتلود



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 160
  • بازدید سال : 437
  • بازدید کلی : 9,446
  • کدهای اختصاصی